Middelfart Billedskole den kreative skole på vestfyn
Middelfart Billedskole

tegning • maleri • keramik • grafik • design • ideudvikling • skulptur • croquis • manga • animation • galleribesøg

Foreningen

Om Billedskolen »

Middelfart Billedskole drives af foreningen Middelfart Billedskole med tilskud fra Middelfart Kommune.

Billedskolens lærere er billedkunstnere og billedkunstlærere.

Vi tager udgangspunkt i elevernes forudsætninger og egne ideer til undervisningens indhold.

Billedskolen har lokaler i tilknytning til Hyllehøjskolen, på Assensvej 177, hvor vi har nogle lyse omgivelser.

Foreningen ledes af en bestyrelse og bestyrelsen ansætter skolelederen. Foreningen blev dannet i 1998, og formålet er
  • at give børn, unge og voksne muligheder for at udtrykke sig gennem billedskabende virksomhed,
  • at give muligheder for at udvikle sanser, følelser og evner for billedarbejde,
  • at give udfordringer og stille krav til udvikling af egne billedudtryk,
  • at give kendskab til mulighederne i materialer og teknikker indenfor tegning, maleri, skulptur, grafik, collage.
  • at udvikle evner til aktivt at betragte billeder.

Foreningen arbejder med formålet ved at tilbyde billedskole forløb for børn, unge og voksne.

20 års jubilæum

Dagen blev fejret med et offentligt arrangement, med 3 Workshops. Se Video fra jubilæums festen
Officielle taler: initiativtager til Middelfart Billedskole, Astrid Schmidt og Borgmester Johannes Lundsfryd Jensen.

Se også video om at gå på billedskolen og del den

Se Video om Billedskolen
Copyright © 2022-2023 * Middelfart Billedskole * Assensvej 177, 5500 Middelfart * E-mail: maja@middelfart-billedskole.dk

Valid XHTML 1.0 Transitional